Navigation Menu+

Taormina

Posted by in Europa, Vacante | 0 comments

In primavara anului 2008 am mers in Bella Italia, mai précis in zona de sud a acesteia si anume  in   Sicilia,  avand un amic care s-a stabilit in cosmopolitul oras Palermo. De acolo am putut face scurte excursii in imprejurimi, mai precis in orasele, Taormina, Agrigentum, Etna, Enna care s-au adaugat celor vizitate in 2003 Cefalu, Monreale, Segesta, Trapani. Dintre aceste superbe orase astazi ma voi opri cu povestirea la Taormina considerata perla Mediteranei, o statiune exclusivista de un pitoresc aparte.

Numele actual Sicilia deriva de la vechii locuitori “Siculi” si are o forma tringhiulara  fiind despartita de Italia continentala de Stramtoarea Messina. In intreaga lume, Sicilia este cunoscuta si datorita celebrei grupari mafiote.  Simbolul insulei il reprezinta  3 picioare omenesti care formeaza o elice numita triskelion, ramasa din perioada in care Sicilia a facut parte din Grecia.

Dar sa revin la orasul care m-a fascinat, Taormina. L-am vizitat in perioada in care se prezinta in toata splendoarea lui, “primavara siciliana”, cand orasele abunda de flori superbe. Localitatea este situata pe muntele Tauro si ofera o priveliste fascinanta asupra Muntelui Etna si asupra Marii Ionice.

Peste tot sunt hoteluri luxoase, palmieri, flori de toate culorile. Mi-e greu sa descriu in cuvinte abundenta vegetatiei, portocali, lamai. Cand am ajuns era tarziu si teatrul grec era inchis. Dar, dat fiind faptul ca il vazusem putin prin zidul imprejmuitor ne-am stabilit sa-l vizitam a doua zi, pentru ca ar fi fost pacat sa ratam sa-l vedem in toata splendoarea lui. A doua zi ne-am intors de la Palermo la Taormina in special ca sa vedem teatru si sincer nu am fost dezamagiti.

Numai daca ajungi acolo realizezi ca nimic nu se poate compara cu privelistea oferita de la inaltimea la care a fost construit! Scriitorul german Johann Goethe considera amplasarea   teatrului drept “cea mai desavarsita opera de arta a omului si a naturii” (“Calatorie in Italia”, 1789). De acolo am luat telegondola pana la plaja unde am ajuns in cateva minute .

Ajungand la plaja am luat un vaporas cu care ne-am plimbat printre grotele din imprejurimi, marea fiind extreme de curata. Bineinteles, am facut numeroase poze teatrului grec dar si de pe vaporas marii azurii. Ne-am cumparat dulciuri traditionale, cannolo, un foitas extrem de delicios umplut cu crema de ricotta si cirese confiate .

Este o statiune exclusivista deci si preturile sunt extrem de mari atat la hoteluri cat si la restaurante, pe aici au trecut si au plecat incantati nume sonore ca Alexandre Dumas, Oscar Wilde, Anatole France, etc.

De aici am plecat la gazda noastra in Palermo, fiind incantata si multumita ca nu a fost zadarnic efortul nostru de a ne intoarce in Taormina.

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *