Navigation Menu+

Paris, Franta

Posted by in Europa | 0 comments

Ma pot considera o norocoasa, am vizitat Parisul de doua ori, prima data in 2009, primavara si a doua oara in iarna anului 2011. O prima idee care imi vine in cap cand ma gandesc la Paris e extraordinara asemanare cu Bucurestiul nostru faimoasa Champs Elyses aducandu-mi aminte de Calea Victoriei.

Am ajuns in Paris prima data cu un tren de mare viteza (TGV) plecand din Bruxelles.  Calatoria cu TGV-ul a fost placuta si interesanta fiind conditii mult mai civilizate decat in trenurile noastre. Prima minune a Parisului care mi-a incantat ochiul si sufletul a fost fluviul Sena si celebrul pod a lui Alexandru al III-lea ,tatal Tarului Nicolae al II-lea. Podul a fost construit in sec. XIX , din otel si piatra in stilul Art Nouveau si reprezinta simbolul prieteniei ruso-franceze. La capetele podului sunt statui  poleite cu aur, fiind decorat  cu felinare, ingeri si nimfe. Un alt obiectiv turistic care nu trebuie ratat in Paris este Arcul de Triumf, situat pe celebrul Champs Elyses. Monumentul a fost comandat de Napoleon Bonaparte în 1806 si  a fost  în 1836. A fost inspirat de arhitectura romană si are  patru statui, cate una pe fiecare stalp: Triumful din 1810, Rezistența, Pacea si La Marseillaise. Pe zidurile interioare sunt înscriși cei 558 de generali ai Imperiului iar numele celor care au murit în luptă sunt subliniate. La picioarele Monumentului se afla Mormantul Soldatului Necunoscut din Primul Razboi Mondial.

Parisul merita strabatut la picior pentru a vedea obiectivile principale desi e obositor. Urmatorul obiectiv bifat a fost Turnul Eiffel. Aici am asteptat vreo 3 ore la coada pentru a vizita celebrul  simbol al  Parisului. Constructia este din sec.al XIX-lea si a fost costruita cu ocazia Expozittiei Universale de la Paris, din 1889, organizata cu ocazia sarbatoririi centenarului Revolutiei franceze. Accesul in turn l-am facut cu accensorul dar acesta poate fi vizitat si la pas. La data inaugurarii sale a fost cea mai inalta constructie din lume. Panorama este deosebit de frumoasa din turn de la etajul trei unde am  putut admira frumusetea orasului. In turn exista restaurante si magazine de unde se pot cumpara suveniruri. Am facut multe poze turnului si de jos si de sus.

Am plecat de aici cu un taxi si am ajuns la Domul Invalizilor unde este inmormantat marele Napoleon Bonaparte. Aici am vizitat si Biserica Domului (proiectata de Hardouin Mansart pentru Ludovic al XIV-lea). Ceea ce m-a impresionat la mormantul lui Napoleon a fost faptul ca trebuie sa pleci capul pentru a vedea sarcofagul acestuia. Am coborât în criptă  pe o scară la capătul căreia se află porţi masive de bronz încadrate de două statui. De jur împrejurul sarcofagului sunt douăsprezece statui clasice simbolizând Victoria care veghează asupra marelui Napoleon. Ceea ce te copleseste este grandoarea mormantului si respectful pentru Imparatul francezilor.

De aici ne-am indreptat spre Catedrala Notre Dame cu metroul.Am remarcat ca statiile de metrou nu sunt ingrijite si datorita posibil turistilor si imigrantilor. Inainte de a vizita Catedrala am mancat o salata la un mic restaurant aflat in apropierea acesteia. Preturile din restaurant au fost mari si datorita apropierii de Catedrala. Constructia Catedralei in stil gotic a inceput in sec. al XII-lea si s-a incheiat in sec.XIV. Fațada dantelată și cele două turnuri patrulatere  fiecare radiază echilibru. Intrarea în catedrală se face prin trei porți bogat ornamentate, care evocă simbolurile goticului târziu. M-au impresionat vitraliile dintre care Roza de sud, numită și La Rose du Midi, este un dar din partea regelui Ludovic al IX-lea al Franței și este consacrată Noului Testament. Catedrala are un aer mistic si enigmatic si am avut senzatia ca ma intorc in timp,in evul mediu. Francezii au un cult pentru doua mari personalitati: Napoleon Bonaparte si generalul Charles de Gaulle,in cinstea celui din urma existand numeroase statui.

Si pentru ca in 2009 nu am reusit sa vizitez decat obiectivele turistice enumerate, m-am intors la Paris in 2011.

Primul obiectiv vizitat a fost Bazilica Sacre Coeur.  Cladirea se afla in cel mai inalt punct din oras si este inchinata inimii lui Isus.  In interiorul basilicii exista unul dintre cele mai mari mosaicuri din lume care-l infatiseaza pe Isus. Este un lacas de inalta spiritualitate, slujbele tinandu-se si noaptea si in timpul zilei. De aici se poate admira o panorama superba a orasului. Petru ca abia ajunsesem in Paris si ma simteam obosita am mers intr-o cafenea cocheta unde am baut o cafea delicioasa. A doua zi am vizitat Muzeul Luvru unul dintre cele mai mari muzee de istorie si arta din lume. Am asteptat la coada cateva ore pentru a putea vizita muzeul, multimea de turisti rivalizand si depasind coada de la Turn. Istoria Muzeului incepe in sec.XII fiind initial castel si avand rolul de a apara orasul iar in timpul lui Carol Quintul devine palat residential. Ludovic al XIV-lea a  adus o echipa de arhitecti si artisti pentru a lucra la palatul Luvru, incepand din interior, spre exterior. Napoleon a adaugat noi elemente cladirii, urmat de Napoleon al III-lea, care la randu-i, a realizat noi modificari pana spre sfarsitul secolului al XIX-lea. Piramida de Sticla a fost adaugata de catre Francois Mitterand. Punctul maxim al atractiei este tabloul lui Leonardo da Vinci Gioconda sau Mona Lisa. Tabloul este pazit de gardieni si se afla sub un geam securizat. M-am incarcat cu multa rabdare si am reusit sa-I fac cateva poze

M-au impresionat un cap urias adus din Insula Pastelui, Codul lui Hammurabi, Venus din Milo statuia reprezinta zeita frumusetii si isi trage numele de la insula greceasca Melos, unde a fost descoperita si dateaza din jurul anului 100 i.Hr., Scrib stand jos o sculptura egipteana remarcabila din perioada 2.600 – 2.500 i.Hr.,Nike din Samothrace care se afla  in partea de sus a unei scari si o prezinta pe zeita greaca a victoriei, Nike fiind din secolul II sau III i.Hr. M-au mai impresionat Libertatea conducand poporul opera  a lui Eugene Delacroix a fost terminata in 1830 si comemoreaza Revolutia Franceza si pictura Incoronarea lui Napoleon de Jacques-Louis David care a fost comandata de catre Napoleon si a fost realizata in 3 ani. Este un muzeu foarte masiv si ar trebui cateva saptamani pentru a fi vizitat integral. Eu am fost fericita si multumita de ce am vazut. In incinta muzeului se afla cafenele de unde mi-am cumparat o prajitura cu vanilie si am baut un suc, apoi mi-am cumparat din muzeu o carte cu Luvrul si magneti pentru frigider iar de pe tarabele existente pe strada Turnul Eiffel.

In urmatoarea zi am vizitat Palatul Versailles care a fost  reședința regilor Franței Ludovic al XIV-lea, Ludovic al XV-lea și Ludovic al XVI-lea care m-a impresionat prin grandoarea si opulenta sa care m-a impresionat prin grandoarea si opulenta sa fiind inclus in Patrimoniul Mondial UNESCO de 30 de ani si care se afla la 17 km de Paris.. Cea mai impresionanta camera este Sala Oglinzilor care are pe tavan pictate cateva scene din viata regelui Ludovic al XIV-lea. Sala a fost folosita pentru a gazdui receptiile mari, nuntile regale si intalnirile intre ambasadori, aici s-a semnat Tratatul de pace de  la Versailles din 1919 care a pus capat primului razboi mondial. Din imensele ferestre ale palatului am privit afara la frumoasele gradini care m-au fascinat. Apoi, m-a impresionat prin opulenta Apartamentul reginei care are 4 camere si a fost ocupat de fiecare regina, ultima fiind Maria-Antoaneta. Spre deosebire de multe alte muzee din lume aici fotografiatul este gratuit. Raman cu nostalgia ca am vazut putin din gradina Versaillesului intrucat era ora inchiderii. Mi-am cumparat cateva suveniruri avand ca semnificatie simbolurile monarhismului absolute franceze.

Ar mai trebui cel putin inca o vizita in Paris au ramas atatea locuri minunate nevizitate! Cine stie? Poate, intr-o zi!

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *