Navigation Menu+

Belgia, Bruxelles

Posted by in Europa, Vacante | 0 comments

M-a frapat in acest oras imbinarea intre arhitectura veche ,cladirea Primariei este din sec.XV-lea fiind numita de localnici  Hotel de Ville” sau “Stadhuis si constructii cu arhitectura moderna  gen Parlamentul European care nu supara cu nimic ochiului.

Am plecat din Bucuresti cu avionul de pe Aeroportul International Baneasa. Era prima data cand am mers cu avionul si mi-a placut!  Cand am ajuns la Bruxelles vremea era placuta, destul de cald pentru sfarsit de aprilie. Ne-am cazat la hotel si apoi am facut o plimbare prin centrul orasului, mai precis prin Piata Centrala sau Grand Place (Grote Markt), fiind numita in prima varianta de vorbitorii de franceza si in a doua varianta in olandeza. Piata este considerata de turisti si de scriitori renumiti ca Baudelaire sau Victor Hugo ca una din cele mai frumoase din Europa. Piata este dominata de cladirea Primariei, constructie inceputa in sec.XV si care farmeca cu minunatul turn gotic si care si in prezent este considerata una din cele mai frumoase primarii din Tarile de Jos.

O alta cladire impresionanta de aici este Palatul Regal  a carui constructie a inceput in sec. XI si care initial a avut rol de aparare a orasului. Tot in piata se afla cladirile ghildelor meseriasilor din evul mediu  precum si elegante magazine de unde se pot cumpara faimoasele praline belgiene si delicate dantelarii. Am cumparat cateva cutii cu delicioasele praline si ne-am oprrit la o terasa de unde mi-am luat bere cu cirese la halba foarte gustoasa. De la experienta belgiana in materie de bere si in prezent imi place Leffe bruna.

Am mers sa admiram un alt symbol al orasului, statuia lui Manneken Piss, un baietel care face pipi in fantana. Aici era cea mai mare masa de turisti care faceau fotografii statuii. Am facut si eu desi nu cunosc carui fapt i se datoreaza faima. Am inteles ca statuia este imbracata de cateva ori pe an si exista si o fundatie care se ocupa de acest lucru.

Am facut o scurta vizita si la Parlamentul European. Aici ne-a fost explicat modul in care acesta functioneaza, ne-au fost prezentate salile unde europarlamentarii isi desfasoara activitatea precum si biroul unui europarlamentar. La intrarea in cladire am fost supusi unui control foarte riguros privind securitatea.

Am luat pranzul in cladirea Parlamentului si cina intr-un restaurant grecesc unde am  mancat o gustoasa salata greceasca si evident, o bere bruna belgiana.

A doua zi am facut o plimbare la Paris cu un TGV,compania Thalis care are o viteza de cel putin 200 km pe ora. Aici am vizitat Turnul Eiffel,Mormantul lui Napoleon Bonaparte si Catedrala Notre Dame. Si bineinteles am admirat Sena, artistii aflati pe malurile acesteia si podurile care o traverseaza.

Am revenit seara in Bruxelles unde am luat cina la un restaurant roromanesc, Cipriani si pe la ora 1 am luat un taxi cu care am ajuns la Muzeul Atomium pe cccare l-am admirat din exterior. Atomium a fost construit pentru Expozitia Mondiala din aanul 1958 ce a fost gazduita de Bruxelles si s-a dorit sa exista pentru  perioada expozitiei si si vroia sa redea unitatea unui  cristal. S-a bucurat de succes si s-a hotarat pastrarea acacesteia,azi fiind un obiectiv important din Bruxelles.

A doua zi am ajuns de dimineata pe aeroport unde domnea aceeasi ordine care am vazut-o peste tot in Bruxelles.

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *