Navigation Menu+

Austria, Graz

Posted by in Europa, Vacante | 0 comments

Ne gandeam inca din octombrie unde sa ne petrecem sarbatorile  de iarna. Un prieten ne-a propus Graz, Austria. Nu cunosteam prea multe despre oras, dar vazusem in treacat Viena cu a sa maretie. Rezervarea am facut-o din Romania, printr-o agentie de turism. Serviciile de la  hotelul Mercure Graz City  au fost ireprosabile, atat cazarea cat si mancarea.

Am traversat Romania cu respectivii prieteni, noaptea am petrecuto in Budapesta.

Ne-am plimbat pe Podul Lantului care leaga Buda de Pesta  Impozant, bine iluminat si cel mai vechi din oras fiind construit in 1849. Am urcat cu un lift pana la Bazilica Sfantului Stefan  si am admirat splendida panorama a orasului. Pentru cine are o forma fizica buna, poate urrcacele o suta si ceva de trepte, dar urcatul cu liftul a meritat tot efortul nostru. Noaptea orasul este minunat, vaporase nmeroase impodobesc Dunarea albastra! Seara ne-am cazat la un frumos han din Budapesta.

Ne-am trezit de dimineata, am baut cafeaua la han si am plecat spre GRAZ, Austria.

Graz este al doilea  oras ca dimensiuni din Austria si se afla situat pe raul Mur, in sud-estul Austriei. Centrul istoric vechi  este inscris in patrimoniul cultural mondial U.N.E.S.C.O. In anul 2003 a fost declarat ORAS CULTURAL EUROPEAN.

Prima impresie pe care mi-a lasat-o Grazul este aceea unui mic si frumos orasel de munte, ingrijit si cochet, cu numeroase castele si muzee.

Am vizitat Turnul cu Ceas  situat pe dealul  Schlossberg care ofera o priveliste extraordinara asupra orasului. Am ajuns in varful dealului urcand 240 de trepte. Exista si posibilitatea de a se urca dealul cu trenul sau funicularul. Turnul are 28 de metri si este din 1561 iar ceasul din secolul  al-XVIII-lea. De aici mi-am luat o halba de bere cu imaginea turnului.

Arhitectura orasului este interesanta, cea mai ciudata cladire pe care am vazut-o fiind  Kunsthaus (Casa de Artă) care arata ca un balon suspendat, sau un O.Z.N. Am facut numeroase fotografii acestei cladiri unice.

O alta cladire futurista este o insula artificiala construita pe raul Mur, pe care este construita o cafenea,unde am savurat o  delicioasa cafea.

Desi ambele cladiri sunt futuriste, ele se incadreaza perfect in arhitectura veche a orasului.

Orasul este dominat de Catedrala, construita in sec.XV, in stilul goticului tarziu. Interiorul este impresionant,fiind baroc. Plimbandu-ne intr-o seara am gustat din cheful de viata al austriecilor. Un urias cort era amenajat pe strada iar inauntru oamenii dansau, consumau bere din acele halbi imense. Imaginea m-a impresionat prin simplitatea si frumusetea oferita! De altfel, acest chef molipsitor de viata l-am regasit si in cluburile frecventate de cei tineri unde  am savurat berea gustoasa si spumoasa.

In ajunul anului nou tarabele din Graz erau pline cu purcelusi de ceramica. Presupun ca simbolizeaza prosperitate pentru noul an. Mi-am cumparat si eu doi. Ce as mai putea spune de Graz? Ca piata este plina de produse traditionale savuroase: muschi, pastrama, cascaval, branza, strudel. Am mancat strudel, specific Austriei care este delicios.

Noaptea dintre ani am  petrecut-o pe strada, intre focuri de artificii, muzica si sampanie.

Ce m-a frapat in Graz? Faptul ca se muncea pe strada  in dimineta zilei de 1 ianuarie. Doi tineri lipeau afise pentru un spectacol, un bun exemplu pentru noi.

Am parasit linistitul si pitorescul oras cu nostalgia ca ma  voi intoarce.

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>