Navigation Menu+

Italia, Venetia

Posted by in Europa, Vacante | 1 comment

Sa povestesc despre felul in care m-a fermecat  Venetia este atat de dificil si totusi atat de frumos! Consider Venetia orasul unic, orasul podurilor, a indragostitilor, a mastilor de  carnaval. Atat de inedit, atat de fascinant!

Am ajuns in Venetia intr-o zi calduroasa, la inceputul verii si am descoperit a opta minune a lumii, mirifica laguna. Am preferat sa mergem pe jos ca sa ne familiarizam cu locul  si pentru a gusta din agitatia turistilor de toate varstele si nationalitatile. Este atat de romantic orasul prin podurile sale, casele,palatele care plutesc pe apa, gondole si masti, strazi inguste. Mastile sunt de vanzare peste tot,cele originale avand trecuta provenienta, pentru ca multe sunt chinezesti. Mi-am cumparat doua masti pentru ca e pacat sa ajungi acolo si sa nu iti iei cunoscutul simbol. Sa vizitezi Venetia este o intoarcere in timp, te simti in epoca Renasterii si visezi ca un gondolier sa iti faca o declaratie de dragoste precum celebrul Don Juan.

Se facuse tarziu si ne-am hotarat sa cautam un hotel unde sa ne cazam. Am gasit unul foarte intim,inauntru mobile, decoratiunile si asternuturile pareau sa fi ramas de acum cateva sute de ani. Dupa ce ne-am cazat, am iesit sa ne plimbam pe strazille inguste. Desi era tarziu in noapte pe strazi erau la fel de multi turisti. Am ajuns in Piata San Marco unde se auzea muzica simfonica de la cafenele iar unii oameni dansau. E pacat sa ajungi in Venetia si sa dormi. Pentru ca in acest oras nimeni  nu doarme!

A doua zi mi-am propus sa vad Palatul Dogilor, sa fac un circuit cu vaporasul si sa vad targul de pesti. Am mancat o inghetata cu ciocolata si vanilie la cornet, pe strada. Am intrat intr-un magazin si am admirat obiecte executate cu celebra sticla de Murano. Desi preturile din  restaurante sunt exagerate, am mancat o delicioasa salata la un restaurant de unde puteam admira frumusetea Grand Canalului.Pentru a admira frumusetea Grand Canalului am luat un vaporas, transport public, cu care am mers de la  Piazzale Roma si  pana in Bazinul San Marco, acolo unde Canal Grande se varsa. Plimbarea cu vaporasul e placuta, am admirat minunatele cladiri, atat de colorate si variate ca arhitectura. Si am facut multe poze! Pentru fiecare cladire!

O alta atractie a Venetiei si care nu costa nimic este Podul Rialto, din piatra, unde toata lumea se inghesuie sa faca poze. Piata de pesti este animata,sunt multe specii de pesti, fructe de mare, scoici, creveti asezate cu multa arta pe tarabe.

Ultimul obiectiv pe care l-am vizitat a fost Palatul Dogilor aflat in cea mai frumoasa piata din Venetia, San Marco. In fata Palatului sunt foarte multi porumbei prietenosi cu turistii. Arhitectura palatului este gotica venetiana si cuprinde o colectie vasta de 76 tablouri ale dogilor. Palatul are o curte imensa si urcand pe scara Gigantilor am descoperit Statuile lui Neptun si Marte. In loja de la etaj se tineau ceremoniile privind incoronarea dogilor. Scara de Aur duce la camerele private ale dogilor.

Desi nu mi-am propus, am descoperit Gradina Botanica pe care am vizitat-o. Frumoasa dar nu m-a lasat muta de uimire! Am parasit Venetia dupa ce am vizitat Palatul cu regretul ca nu am vizitat insula Murano dar cu speranta ca voi reveni.

1 Comment

1. Frumoasa Venetia, si doar mergand la pas intrii foarte bine in contact cu atmosfera ei boema….

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *